2010-09-05

Betygsättning #1


Som jag lovade så skulle jag återkomma med slutresultatet av testet på denna lotion från LdB och jag kan med garanti nu lova att det är positivt!

Jag tyckte först att den verkade ena aning fet, men, det handlade bara om att huden skulle få tid att vänja sig så den kunde suga upp lotionen. Som jag nämnde i tidigare utlägg så doftar den himmelskt (Liksom krämig vanilj men ändå inte, väldigt söt i alla fall). Men låt er inte bli lurad! För även om den doftar sött så är det en doft som både män och kvinnor kan ha (Jag har nämligen haft min bror som testkanin också! Han gillade den skarpt), sen så är det en doft som när den väl är applicerad inte stinker godisfabrik som så många andra doftande lotioner brukar göra.
Den innehåller inga parabener eller SLS (Sodium Laureth Sulfat) och sjunker snabbt in i huden, 80% av innehållet är ekologiskt och organiskt med huvudingredienser som sheasmör och olivolja och kan användas på hela kroppen. Det finns däremot Phenoxyethanol i den som anses vara ett ämne som skapar hudirritation eller hormonstörning enligt Skin Deep, men den skall inte ha någon skadlig effekt på kroppen förrän de uppnår stora eller enorma mängder. Den är dessutom ett ämne som är godkänt av EU i mycket små eller minimala doser så faran är här lika med noll.

Ovanpå det så är det de enda av två syntetiska ämnen som jag kan hitta i lotionen! (En standard lotion som du hittar i affären innehåller mellan 8-17 skadliga synteter och kemikalier som har dessutom stora negativa effekter på kroppen ÄVEN om den används sällan).

Jag kan dock tycka att även om doften är ok och luktar gott så kan den kännas ganska intensiv om man använder den på ansiktet. Men det är nog en smaksak, så av mig får den en 3 av 5.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar