2010-09-05

En Sked Dagligen Med Pengastress

När man är luspank som jag är och måste vända på varenda slant möjlig så retar det tamejfaan gallfeber på mig då inte de ekonomiska bidragssystemen funkar som de ska. Du får sitta i en evig telefonkö, bli bortslussad minst 4 gånger med 5 minuters telefonkö emellan innan du kommer till rätt person för att sedan höra att de väntar/saknar något som gör det möjligt att du ska få bidrag. Och 90% av gångerna jag fått höra det så visar det sig senare att bristen inte ligger hos mig (Som de alltid är så förbannat pigga på att påpeka och hosta ur sig likt en kaskadspya) utan hos dem eller någon annan dumfaan längs systemet.

JAG MENAR VAD I HELVETE!! Sen när har det varit svårt att lyfta luren och ringa för att extrakolla ifall man märker ett fel?! (Nej då vi ska lita blindt på andra främlingar och datasystemet då felet ALLTID ligger hos bidragstagaren *Ironi*)

Räcker det inte med att jag ska sitta å få ångest dagligen över att jag lever på bidrag och därmed på andras pengar istället för mina egna??! Ska det bli så här inför varje jävla termin i 4 års tid framöver så kommer jag att få tuppjuck!! -.-*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar