2010-05-10

Tankarna Flyger Då Sjukdom Bryter In

Blev hemma idag i och med att Heddy blev sjuker nu under natten. Vilket i sig är skönt för då slipper jag kliva upp 5 på morgonen för praktikens skull borta i Torsby.

Men då man är sjuk eller hemma med sjukt barn så flyger tankarna all världens väg. Man filosoferar, funderar, och klurar på både det vardagliga livet såsom dagdrömmande. Idag handlade mina tankar om det övernaturliga och ockulta....i vanlig ordning ;)
Jag har nämligen blivit erbjuden att få gå med i ett litet "coven" och mitt intresse är på topp, måste bara se om jag kan få tid över till att träffa dem.
En annan sak som jag har funderat länge på är detta med att skriva en egen grimoire eller "Book of shadows" som det också kallas, det borde sätta fart på mina magitankar så det sprutar om det! ;)

Annars är sig allt lik, livet går sin stilla gång för mig och min lilla familj. Och det håller på att lösa sig för mig med sommarjobb! *Yay* Problemet nu är bara att få ihop allt och se till så ag fyller ut alla luckor då jag kommer troligtvis ha 4 st sommarjobb sammanlagt! *Pusta ut*

Så mycket mer har jag inte att berätta för er, men var som alltid rädd om er så hörs vi snart igen!

MVH

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur många gånger jag har börjat skriva på en sådan, men det har skitit sig fullständigt för att jag ställer för höga krav på mig själv. (ett återkommande problem för mig!!)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju det jag är lite rädd för, att jag inte ska ha något vettigt att skriva eller framföra. Men det kommer väl mer med tiden, meningen är väl att boken ska vara ett återkommande stöd och inte ett krav.

    SvaraRadera