2010-07-25

Mina Tankar Om Invandringspolitiken


Ok, nu ska jag göra något som i kan ses som livsfarligt i dagens samhälle, nämligen att prata om politik. I detta fall invandrings politiken, och märk väl för fasiken att detta är MINA ÅSIKTER om vad jag har sett och hört och jag tänker inte tvinga mig på eller pränta in dem i någon annan ifall de inte vill det.

Alla har rätt till en egen åsikt

So here it goes...
...jag kan tycka att invandringen till Sverige bör minska drastiskt.Varför? Jo, för vi har för många punkter i samhället där fokusen har varit alldeles för liten och för att vi inte kan ta vara eller hjälpa alla de invandrare som vi släpper in i landet. Jag vet inte vad ni tycker, men är det lite väl mycket när de bränner bilar i storstäderna för att orsaka kaos, skapar nya och mer extrema våldsgrupper och gäng (Maffia?) samt kritiserar och kränker ner på våra svenska traditioner såpass så de försvinner (Jo, det sker faktiskt och jag kan ta den svenska nationalsången som ett exempel då den inte längre får sjungas på skolorna då man firar skolavslutningen, bland mycket annat). Mer finns självklart att nämna men dessa är några exempel.
Till och med de invandrare som har tidigare etablerat sig här och har kämpat med att skapa ett vettigt liv och passa in i samhället tycker numera att det börjar bli fördjävligt.

Förstå mig rätt! Jag är absolut inte emot andra kulturer eller människor på något sätt, tvärtom så älskar jag faktiskt vad andra kulturer och folkslag kan bidra med förutsatt att det för gott med sig. Men jag tror absolut inte att Sverige skulle bli ett mindre kultiverat land bara för att man minska invandringen eller stoppar den för en tid.

Och det där med att invandringen skulle bidra med mer arbetskraft är för mig ett besynnerligt och märkligt argument då man i dagens läge har en viss nivå av arbetslöshet i landet. Varför ta in fler arbetssökande när vi inte ens kan ge arbete för de som redan finns här?! Jag fattar det inte! Gör något åt arbetslösheten vi redan har, SEN kan vi börja tänka på att ta in mer arbetskraft ifall så behövs.

Och en annan grej, vad i helvete hände med "Man tar seden dit man kommer"?! Ok, för att man kommer ifrån ett land där det har funnits krig och man behöver hjälp fysiskt och psykiskt på grund utav det, men det ursäktar inte att man ska komma och rent av förstöra. Visst alla är inte sådana som kommer hit det vet jag och jag har inte påstått annat. Men låt mig få vara brutal och säga följande till den gruppen invandrare som faktiskt förstör: Det finns lagar för en viss anledning, följ dem och gör det med som en vettigt människa, annars kan du försvinna bort någon annan stans och aldrig mer komma tillbaka! Det är förbannat tragiskt att en lite grupp människor skall förstöra för alla andra och speciellt för dem som behöver hjälp och gör gott för sig. Det är sådant som gör att man vill införa test för att verkligen sålla ut, tragiskt men sant.

De som väl kommer hit får heller ingen vidare rättvisa heller för den delen då de buntas ihop och får rå för sig själv (Mer eller mindre), om vi skall kunna minska på segregationen som finns bland folkgrupperna idag så kanske det är dags att ta hand om de vi har och som behöver det istället för att ta in fler och det blir för många att hjälpa. Det är ren konkret fakta att man kan inte hjälpa alla oavsett hur mycket man vill. En rejäl undersökning och koll på Migrationsverket skulle nog också vara på sin plats så de mååånga gånger har klantat till det och skitit i det blå skåpet.

Det jag vill komma med är att om vi nu vill vara "Stora, braiga och jämnställda Sverige" så kanske det är dags att ta lite "egotime" och rå om oss själva innan vi tar in fler som vi inte kan ta hand om på ett vettigt sätt. Det är inte mer än rättvist både för den Svenska befolkningen och invandrarna. Och att vi för all del tar till oss vettig fakta och ser över hur vi ser på andra istället för att göra ramaskrin och kalla varandra för "Rasist" så fort man säger Negerboll istället för chokladboll.

För ärligt! Det är nog egentligen inte så konstigt att SD har fått så många röster, jag för all del har en viss förståelse, och jag tillhör ändå det rödgröna blocket till råga på allt! (Ja kan ni tro, det finns EN punkt som jag inte delar lika åsikt som vänstersidan *Dramatisk paus*).

Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar