2010-07-19

Ta Tag I Kragen Och Rycka Upp Sig


Det är vad som behövs ibland för att man ska komma vidare i livet, likaså med att komma igång med saker man tidigare har glömt bort. Så en ursäkt vore på sin plats kanske för att jag har varit lat med tangenterna på denna blogg. Men jag ska försöka ändra på det så det blir lite mer skrift som tidigare. Ni kan se det som ett semester och att jag är nu tillbaka till jobbet ;)

Mycket har hänt nu under sommaren, även om den inte är slut än så kan jag inte låta bli att känna att hösten är på gång. De är känslan av den naturliga rytmen inom mig, och en rytm som många utav er också säkert känner, som säger att "färgens tid" är snart hos oss. Och med det ett nytt "Häxår", Alla helgons dag, halloween, kyla och höst mys. Det är den tiden då kappor, jackor och tjocka tröjor ska fram och då mysfaktorn (I min egen mening) är som högst. Hösten är magins årstid.
Jag ska personligen börja med mitt andra jobb uppe på Brogården och se efter de äldre som bor där, jag känner både lättnad och oro över det med tanke på hur mycket jag kommer att tjäna under tiden jag är där samt för att jag inte kanske till fullo trivs med den sortens arbete. Som en vän sa till mig idag: "Alla är inte ämnade för den sortens arbete". Men det är för en god sak, en bra erfarenhet och för att min lilla familj ska kunna klara sig och komma framåt om dock för en kort tid tills studierna börjar igen. Och vad framtiden gäller... ;)

Jag ska se till att få mig körkort, sen bil och sen är det planerat med en flytt till ett visst hus i Rottneros. Och med det är jag ytterligare några steg närmre med att fullfölja min önskan om evig kärlek och en trygg framtid. Jag håller tummarna numera för glatta livet för att detta inte är en dröm som jag snart ska vakna upp ifrån. Är det i så fall nu som man ska önska sig att få hamna i sömn för evigt?

MVH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar