2010-08-16

Det Blev Lite Mer Än Bara Skitsnack Med Morbror

För några månader sen så hade Heddy bestämde sig för att hon ville prata med "morbo Figge" i telefonen, och det fick hon också. Både hon och brorsan hade ett långt samtal om diverse ting (Även om det var skrotan som stod mest för snacket i vanlig ordning ). Men någonstans vid samtalets slut så var det som om hon fick en fix idé:

Heddy- Hej då morbo Figge!

Fredriks röst svagt ekande i luren- Hej då Heddy...

Då sken hon upp och log med hela överkroppen, gav mig luren, lyfte sitt högra ben högt upp i luften (Sidleds dessutom i snygg "Per Flodin" stil <--- min far alltså för den som inte vet) och släppte den värsta brakskiten jag någonsin hört en unge någonsin har släppt! Sen flinar hon mot mig och säger:

H- Nu mamma ska jag gå baijsa på balkonngen!

Sen springer hon iväg och lämnar mig flåsandes och hulkandes efter luft då jag garvar utan dess like, och någonstans lååångt bort i telefonluren kunde jag även höra brorsan skratta såpass så man kunde höra hur han vek sig över instrumentbrädan på bilen han satt i.

OCH NEJ! Jag är inte skyldig till hennes upptåg! Jag har inte den blekaste hur hon kom på eller vart hon fick det ifrån! För det är än idag ett mysterium :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar