2010-08-27

Nytt Test Av Lotion På G

Ja då var det dags igen för ett nytt test, denna lotion ovan skall testas grundligt. Jag hittade den på Coop av en ren händelse då jag skummade igenom hyllorna av ren tristess. Jag kollade innehållet och den innehåller varken parabener eller SLS (Sodium Laureth Sulfat) vilket är ett mycket bra tecken, speciellt med tanke på att LdB är ett kändt märke (Och som vi vet så har alla kända märken en slags fetisch för allt giftigt och skadligt då det kommer till konsumtion eller kroppsvård). Den innehåller både Sheasmör och olivolja och tillsammans med dessa två så skall innehållet vara 80% ekologiskt naturligt. Den känns bra då man smörjer händerna då den tar upp snabbt och bra av huden och doften gör så att barndomen väcks till liv (Den påminner om en mild barntvål som min mor använde på mig och min bror då vi var små).

Jag har dock inte testat den på hela kroppen och under en längre tid så jag kommer att återkomma med slutresultatet. Men jag kan ju säga att än så länge så ser det ljust ut och jag kanske kan äntligen få finna en naturig favorit produkt ute bland de vanliga mataffärerna! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar