2010-08-28

Surt Dödar Svettlukt!

Wow vilken grej! Nog för att jag vet att bikarbonat är ett universalmedel och att man kan använda ättika till att städa kylskåp, men jag visste inte att man kunde använda ättika till att tvätta! :D

Ättika är bra emot dålig lukt och är därmed utmärkt att använda då man har kläder som snabbt börjar lukta svett (Tex. Träningskläder). När man använder kläder ofta så brukar de ha en tendens till att lukta svett ganska fort TROTS det att du har luftat kläderna över natten eller nyligen tvättat dem och bara använt dem ett fåtal gånger. För att bli av med detta lilla problem så kan man ha ½-1 dl ättika i tvättmedelsfacket tillsammans med tvättmedlet då man tvättar och som på ett trollslag så blir kläderna mycket mer fräschare och det tar längre tid innan de börjar lukta skunk!

Jag provade detta idag då jag tvättade och jag kan erkänna att jag va till en början orolig då jag kom in tillbaka i tvättstugan och kände världens syrligaste odör från sköljvattnet som for ner i avloppet (Detta kan inte ha funkat särskilt bra tänkte jag då). Men då jag tog ut tvätten från tvättmaskinen för att centrifugera och torka dem så blev jag mäkta förvånad då jag inte kände ens en uns av ättika på dem alls. Dessutom så började gamla fläckar, som tidigare vägrat gå bort, börjat försvinna (Den vita tvätten blev dessutom vitare!). Prova, för jag lovar att du kommer bli lika förvånad så som jag blev!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar